Burada aslında Kojiro işin kilit noktasını kendisi de söylemiş: Amaçsızlık.
TheMYKO'ya başlayan herkesin kendi için belirlediği bazı amaçlar oluyor. Kimisi serverin bir numaralı ekibi olmaya oynuyor, kimisi ezik-pksı için başlıyor, kimisi de direkt farma kafayı gömüyor ya da pazar yapıyor. Burada, bu insanların amaçsız kalmasının tek sebebi serverin roket hızıyla ilerlemesi. Yani bir hafta başını sağa çeviriyorsun sonra bir bakıyorsun yeni bir cap gelmiş. İki gün dışarı çıkayım diyorsun sonra bir geliyorsun raptorlar +7 olmuş. Burada tabii ki itemini yapan arkadaşların emeğine saygı duymak lazım. İnsanlar uykusuz kalıyor ve 7/24 oyunda yaşıyorlar. Onlara diyecek hiçbir sözüm yok.
Ancak şu bir gerçek: Bu oyunu oynayan kitlenin büyük bir çoğunluğu oyuna fazla zaman ayırmıyor. Yani çok sevdiğiniz ve elinizden kaçmasını istemediğiniz bir Sevgili gibi TheMYKO. Fakat hepimiz insanız; herkes nefes almak istiyor. Bütün zamanımızı, bütün dikkatimizi sadece tek bir şeye odaklayamayız. Yani 5000 kullanıcıdan 7/24 oyunda olmalarını bekleyemezsiniz. Doğal bir sonuç olarak insanlar en kolay ve stabil yolu izleyecektir:
Mage ya da Okçu olmak.
Sonuçta bir Okçu party ile pk atmak gayet basit ve standart bir olay. Elinize IB +7 ya da +8 almanıza gerek yok. Zaten herkes Okçu olduğu için hemen Seek açarak party bulabiliyor ve CRleri tamamlıyorsunuz. Boş zamanınızda ise macroya ya da genieye bırakarak level-item kasıyorsunuz. Bu da bize oyunun ana amacını unutturuyor:
Yahu bu adamlar niye bu kadar uğraşıyorlar ki? Neden genieye koyuyor, sonra sırf CR yapmak için czye çıkıyor, ardından 70 olana kadar çarı macroya bırakıyorlar?
Çünkü sistem böyle. Oyun kullanıcıları buna yöneltiyor. Power up'da genie var ise insanlar doğal olarak hemen genieyi satın alıyorlar. Bu yönetim için vazgeçilmesi çok zor bir özellik; çünkü Genie ve Drop Sc artık neredeyse TheMYKO'nun ana gelir kaynaklarından ikisi. Bunlardan vazgeçmek demek yönetim için ciddi bir risk almak demek. Ama şunu da unutmamak lazım değerli TheMYKO yöneticileri: Eskiden bunlar yokken de gayet idare edebiliyordunuz.
Burada akıllardaki soru işaretlerinden kurtulmak için bence yapılması gereken tek bir şey var. Bir deneme serveri açmak. Bugüne kadar TheMYKO nadiren 'Myko' niteliğinde bir zorluğa sahip oldu. İlk serverların dışında insanlar İtem ve Exp işlerinin zorluğunu unuttular. Ayrıca şunu da akıllardan silmek gerekiyor; Knight Online'ı oynamak için herkesin max seviyede olması ya da max itemleri yapmasına gerek yok. 70 levelin çok zor olduğu bir oyunda 60 leveller zaten yeterince fazla olacaktır.
Tabii burası riskli. Çünkü herkesin dilinde dönen bir şey var: Türk oyuncusu çabuk pes ediyor. Yani adam baktı server çok zor, hemen çıkabiliyor. Burada da devreye TheMYKO'nun sözüm-ona sadık oyuncuları girmeli. Eğer söz konusu deneme serverında bu oyuncuların bir adım öne çıktığını görürsek, diğer kullanıcılar da hemen ilk çıkıştan dönerek oyunu terk etmezler.
Fakat yine de dediğimiz gibi yönetim için bu durum riskli. Sonuçta iki durum var. Yönetim bu işi para için yapıyor ve bir ölçüde kullanıcıyı memnun etmeye çalışıyorlar. Ancak asıl odak çoğu ticari firmada olduğu gibi parasallık. Deneme serverinda dediğim şeylerin yapılması onların zaten işleyen sistemlerini terk etmesi anlamına geliyor. Adamlar canavar gibi sattıkları Drop Sc- Auto Loot - Genie üçlüsünden vazgeçmek zorunda kalacaklar. Ki bunun ne kadar imkansıza yakın olduğunu hepimiz biliyoruz.
Uzun lafın kısası, yönetim bu riski göze almaya yeltenmediği sürece, TheMYKO'ya 80 LVL CAP, Boss Arena gibi saçma sapan yeniliklerden başka hiçbir şey gelmez. Farkındaysanız bütün bu yenilikler oyuncuya Hızlı Yaşa - Çabuk Öl felsefesini kavratıyor. Farkında bile olmadan millet 70-80 LVL Caplerini 'Oyundan çıkma zamanı geldi' olarak algılıyor.
Nitekim toparlayacak olursak, herkes günün birinde 'Hayallerdeki TheMYKO'yu görmek için devam ediyor gibi. Çoğu eski kullanıcı bu kafada. 'Belki' diyor insanlar, 'Belki bu sefer düşündüğümüz gibi olur' diyorlar ama boşuna. Bu da bizi benim gibi artık sadece forumu takip eden ve hala daha 'bir umut' diyerek 'O TheMYKO'yu bekleyen bir kitlenin doğuşuna sebep oluyor. Umuyoruz dostlar, Knight Online'ın otomatikleşen bir sistem değil de, manuel ve sadece insana bağlı olan köklerine geri dönmesini umuyoruz.
Zaten insan genie ile kastığı, DROP SC ile item çıkardığı, Auto loot ile farm topladığı bir serverdaki karaktere 'Benim karakterim' gözüyle bile bakmıyor. Bu yüzden insanlar şak diye hiç tereddüt etmeden oyunu terk edip gidebiliyorlar. Eski günleri anımsayan arkadaşlar, ta Knight Online'ın ilk çağlarında yaşananları çok iyi bilirler. Söylesenize, o zamanlar, daha Fire Drake'ın bile gelmediği zamanlar 60 level olan çarını bırakıp kaç kişi yeni servera geçebiliyordu?
Herkes cevabı kendine saklasın, çünkü bariz olanı ortaya dökmeye gerek yok.
Keyifli günler dilerim.
BandOfBrothers/Vertigo - Veritas