CYPER Güncelleme Önerileri

TheMYKO | Knight Online | MYKO | PRIVATE SERVER
One of the most popular MYKO PvP Server of all time
Are you ready to TheMYKO LUNA?
New World Luna 20 September

UchihaSasuke

Level 60
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Aug 28, 2017
837
832
273,015,600
9,202
Öncelikle Son derece kalabalık ve güzel bir server ile ilk günden beri keyif alarak oynuyoruz , Uzun süredir yapmaya calıştığın sistemi sonunda oturttun galiba Kojiro. Hayırlı olsun.
Fakat Oyun her ne kadar keyifli ve bol userli olsa da , içerik olarak Rutinleşmesi bir çok useri sıkacaktır.
Ekip olarak Mantıklı bir şeyler yapabilmeniz için akşam ( olan günlerde ) 19.30'daki ardreamı yoksa her gün 21.00'daki Cr yi beklemek zorundasınız. Günün sabahtan aksama kadar olan büyük bir kısmında değerli hiç bir etkinlik bulunmamakta. Etkinlikten ziyade oyunda ekip olarak yapabileceginiz bir şey de bulunmamakta. Zaten Korona yüzünden neredeyse sokağa çıkma yasağı gelecek ülkeye , herkesin bütün günü boş ve oyuna yeterinde zaman ayırabilecek durumda oldugunu düşünüyorum. Bir kaç köklü güncellemenin de oyunu daha keyifli kılacağına inanıyorum.

1- Dm görevleri güncellenmeli. Neden ? bir ekip 8 kişi bir araya gelerek dm de farm atmak istese , görevi ortalama 2-2.5 saate tamamlıyor. Partinin bu farmdan alacağı ödül 50x8den - 4gb + cıkan kc ler. 500dm yi keserkende kişi başı 1gb kassalar 12gb ediyor. 2.5 saate 8kişinin farmı. Aynı ekip 8 farklı bus slotuna geçip , 2-2.5 saat farm atsa, pot mana yı minimum düzeyde harcayıp , kişi başı saate 1-1.5 gb kasacaktır. Buda ortalama 2-2.5 saate toplam 20 - 22gb ediyor. Normal şartlarda ekip farmının solo farmına göre çok daha karlı olması gerekirken , Serverimizde malesef bu durum tam tersi. Oyüzdendir ki genie bırakan warriorlar dışında dmleri pek takan yok.

2- Bowl bosslarının güncellenmesi gerekiyor. Nasıl ? Öncelikle boss dropları kesinlikle random olmalıdır. Şuan bowlda kesebilecegimiz en mükemmel bos Bach ondan alabilecegin en değerli drop %5 oranla rol , onunda fiyatı pazarda 10-13gb. Rol dışında zaten pek bir getirisi olmayan bowl , random olmayarak hiç bir şekilde tercih edilmiyor. Boss dropları random yapılıp , içinden skill ve master materyalleri çıkartılıp yerine Exp itemler , Kc ve Düşük oranla Black Chitinler eklenebilir. Böylece bowlda insanların bulunmak için bir nedeni olur.

3- Bowl'a Bf yaratıklarının eklenmesi. Bf günlerini haftada 2 güne çekerek , Bowl'a 4 Farklı slota ( 3-6-9-12) konumlarına Usko/20xx Tarzı serverlardaki gibi Güç sırasına göre çıkan Bf yaratıkları eklenebilir. Böylece günün her saatinde hem farm için hemde pk için ortam hazırlanmış olur.


4-Tüm bunlarla paralel olarak farklı kill görevleri eklenebilir. Mesela Her karakter ile günde sadece 1defa yapılabilen 10x Atross / Riote + 500kill ile = Huge special görevi konulabilir.

Daha önce bir server yönetmedim , Serverin iç işleyişinin nasıl ilerlediğini sizin gibi bilemeyebilirim fakat Bu oyunu yıllardır oynayan bir user olarak , oynadığım serverler de eksik gördüğüm yada iyileştirilmesini istediğim şeyler illaki oluyor , sonuçta günlerimin büyük bir bölümünü bu oyuna veriyorum ve keyif almak istiyorum , Yanlış düşündüğüm , eksik gördüğüm şeyler olabilir. Tüm bunların dışında benim göremeyip başkalarının gördüğü şeyler de olabilir. Farklı fikirleri olanlar da yazarsa daha güzel olur. Düşünmenizi bekliyorum @Kojiro @HADES @Morpheus @Mjora
 

Kojiro

Administrator
Staff member
Administrator
7 Yıllık Üye
6 Yıllık Üye
5 Yıllık Üye
Sep 14, 2016
3,001
6,051
312,087,600
1,026,072
Daha önce bir server yönetmedim , Serverin iç işleyişinin nasıl ilerlediğini sizin gibi bilemeyebilirim fakat Bu oyunu yıllardır oynayan bir user olarak , oynadığım serverler de eksik gördüğüm yada iyileştirilmesini istediğim şeyler illaki oluyor , sonuçta günlerimin büyük bir bölümünü bu oyuna veriyorum ve keyif almak istiyorum , Yanlış düşündüğüm , eksik gördüğüm şeyler olabilir. Tüm bunların dışında benim göremeyip başkalarının gördüğü şeyler de olabilir. Farklı fikirleri olanlar da yazarsa daha güzel olur. Düşünmenizi bekliyorum @Kojiro @HADES @Morpheus @Mjora
mütevazi davranışından dolayı teşekkür ederim, güzel geri bildirimler bunlar..
 
  • Like
Reactions: UchihaSasuke

Xuaszeixash

Level 60
6 Yıllık Üye
5 Yıllık Üye
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Jul 6, 2015
46
18
78,418,725
2,763
eskiden sabah 11de cr 1de cr 5 te cr 9da cr 11 de gece 1 de gece 3 4 te crler vardı bu sıstemın geri gelmesi lazım oturuyoz bütün gün
 

ylanss

Level 60
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Mar 7, 2017
96
64
79,487,100
6,053
Tam benim kalemim bu konu, sakıncası yoksa bende bi ekleme yapym. Malum server gidişatında doğal olarak bazı itemler değer kaybeder bazılarıda değer kazanır. Ama özellikle gözüme çarpan bi mevzu var. +6 black chitinler +8 normal chitinlere şamar atar statlara sahip olduğundan 3 4 m e bile satılamaz durumda normal chitinler. Bus masrafı şu bu derken genel insanların tutumu idareten fp yapayım sonra black set yaparım oluyor tabi haklı olarak. Şu an black chitinlere bi düzenleme getirilse ona yatırım yapmış insanların maduriyeti büyük olur. Eskiden mage priest chitinleri çöpe atardık şimdi alayını çöpe atar hale geldi piyasa. Bu pürüzü zımparalamaya yönelik bi hamle yapılması gerektiğini düşünüyorum. ( Extrem bir örnek chitinlerin şu anki piyasaya dahil olabilmesi için middle class a çekilmesi, ve ilerleyen db lerde black chitinlerin haşmetinin azcık törpülenmesi olabilir). Şu an içinde bulunulan durum açıkçası golem farmı denen şeyi kökünden kaldırmış durumda(arada boş geçmeyek bari deyip genie bırakan kişileri saymazsak) ve normalde bi değerli olması gereken itemi çöp hale getiriyor. Durumun vaziyetini şöyle bi örnekle taçlandırym +8 shard takacağıma idareten md yapayımda sonra sherion 6 alırım elime, gibi bi dengesizlik hayal bile edilemez heralde ama zırhlarda şu an bu var.

Bu arada daha önceden ztn bunun gibi paragraflar çok yazmışlığım var ama yinede yanlış anlaşılma gibi bi durum olmasın diye belirteyim. Quest 7 de dahil toplam 13 parça +8 e item yakmamın takibinde şu an oyunu salmış bulunmaktayım bankada 70 80 tane chitin toplayıpta menfaatime ya tutarsa diye yazmıyorum bilginize. Her öneri yazımdaki gibi maksat ortam daha kaliteli dengeli güzel olsun. Bi sonraki db yine burdayız ztn :). Bırakmamış olsam ztn bu yazı tek madde ile bitmezdi @Kojiro ve @Bowie bey ztn bilir :).
 

WtF.

Level 60
5 Yıllık Üye
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
May 12, 2017
145
179
121,611,600
7,036
aksine şu andaki mevcut cr sistemi oyuncuyu daha bir aç hale getiriyor sadece günde 2 ya da 3 defa cr olması insanların pk yönelip daha fazla cz'de kalmasını sağlıyor dediğiniz gibi sürekli bir cr akışı olursa insanlar bıkar ve nasılsa 2 saat sonra bir daha var diyerek gelmeyebilir bu işleyiş güzel bence
 

chinchopper

Level 50
1 Yıllık Üye
Chatter
Mar 15, 2020
36
5
4,945,050
418
1e katılıyorum 2ye kısmen katılıyorum black chitin hariç. Black chitin sayısının oyunda sınırlı kalmasından yanayım. 3e kesinlikle katılmıyorum bf yaratıklarının bowlda olması aynı uskodaki gibi ittifaklara sebep olabilir. Hadi ittifak olmadı sadece en güçlü teamlerin daha da güçlenerek oyuncular arasındaki güç farkını dengesizleştireceğini düşünüyorum. 4e de katılıyorum tekrarlanabilir yeni kill görevleri czyi daha da canlı tutacaktır.
 

Stardust

Level 60
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Feb 24, 2020
82
16
78,540,825
948
Öncelikle Son derece kalabalık ve güzel bir server ile ilk günden beri keyif alarak oynuyoruz , Uzun süredir yapmaya calıştığın sistemi sonunda oturttun galiba Kojiro. Hayırlı olsun.
Fakat Oyun her ne kadar keyifli ve bol userli olsa da , içerik olarak Rutinleşmesi bir çok useri sıkacaktır.
Ekip olarak Mantıklı bir şeyler yapabilmeniz için akşam ( olan günlerde ) 19.30'daki ardreamı yoksa her gün 21.00'daki Cr yi beklemek zorundasınız. Günün sabahtan aksama kadar olan büyük bir kısmında değerli hiç bir etkinlik bulunmamakta. Etkinlikten ziyade oyunda ekip olarak yapabileceginiz bir şey de bulunmamakta. Zaten Korona yüzünden neredeyse sokağa çıkma yasağı gelecek ülkeye , herkesin bütün günü boş ve oyuna yeterinde zaman ayırabilecek durumda oldugunu düşünüyorum. Bir kaç köklü güncellemenin de oyunu daha keyifli kılacağına inanıyorum.

9.30 a kadar değerli bir cr olmaması üzücü çünkü 2 haftadır herkes izinli ve boş boş akşamı bekliyor.
 

UchihaSasuke

Level 60
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Aug 28, 2017
837
832
273,015,600
9,202
9.30 a kadar değerli bir cr olmaması üzücü çünkü 2 haftadır herkes izinli ve boş boş akşamı bekliyor.
Benim orada asil kast ettigim sey 9a kadar cr olmamasi degil. Crler yeterli duzeyde. Asil problem 9a kadar ekip olarak hic bir sey yapilamamasi. Herkes bireysel bus slotunda farm atiyor aksama kadar. Cunku daha karli , 8kisinin bir araya gelerek kârlı bir farm atacagi slot yok.
 

ylanss

Level 60
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Mar 7, 2017
96
64
79,487,100
6,053
Herkese selamlar. Öncelikle belirtmek isterimki son güncelleme notlarında chitinlerin middle classa çekilmiş olmasını görmek beni çok sevindirdi. Piyasadan 1m e chitin toplamış bi çıkarcı olabilirdim çok da yapması zor bişey deil. Bu şekil bi güvenin kurulmuş olması ve yönetimin @Kojiro @Bowie @HADES @Mjora servera fayda olmaya çalışan insanların fikirlerine bu derece önemsenmesini görmek apayrı bi his.

Geldi yine t.p.n. s.kt.ğm yalakası diyenlere de aleyküm selam :) . Yine akademik makale tadında madde madde upuzun bi yazıyla sizlerleyiz. Umarım üşenmeden sonuna kadar okumaya dayanma nezaketini kendinizde bulursunuz. E hadi başlayalım :) .

Resistlerin İşleyişi ve Talia > : Şu an cz ye çıkıp tozumuzu basıp bir nova kaldırdığımızda hasar barına şöyle çekip bir bakıverin. 1800 de var 800 de. Bunun sebebi keşke '' adamın iç itemlere bak, helal herif yapmış'' gibi cümleler olsa fakat malesef ki cevap Talia. Bu mevzu hakkında daha önce de sıkıntı belirten oldu ama malesef ''bende 2k ap var, 250 vuruyom banane ya tek atmak istiyom ben'' olgunluk seviyesinden öte deil. Çoğu oyunda 'counter' dediğimiz mekanik bulunmaktadır ve bu göründüğünden çok daha hassas bi mevzudur. Nitekim dönüp taliaya bakıyoruz ki 10 20m lik fiyatıyla 500 gblik çara orta parmak çekip pis pis sırıtan küçük sinir bozucu bir velet gibi yerini koruyor. Ve ek olarak talia ya bağımlı onsuz çöp olan classlarımız da mevcut oyun içerisinde (Battle priest, Tp mage vs.). Ve geldik konunun asıl önemli olan bölümüne ki bu ikisi el ele dencek kadar birbiriyle alakalı. Çok şükür oyun içerisinde fr,gr,lr resistler çoğu serverın aksine çalışmakta ama etkinlik ve performans departmanlarında sıkıntı çekiyorlar. Tüm amacı fr resist vermek olan 'Fire Belt' i takıp da bir mage teama karşı deneyin, Ben denedim ve sonuç ''Hassiktir aq'' repliğidir. Şu an 500 1000 isterseniz 2000 gb lik bir warrior düzün eğer sundiresten fr pot almayıpta inventory nizde fr talianız yoksa 100 gb lik warrior o mage party i kevgire çevirirken siz towndan tp mage inize yada heal priestinize söversiniz. Şu an elit sayılan takıların hiçbirinin değeri hp defans ve joba özel hasar statlarından başka hiçbirşeye bağlı değil. Eğer dışarıda hala 'giga da çok resist var aga' , 'yok ben wp taktım çok resist aldım bro' diye düşünen varsa üzülerek söylüyorumki sandığınızın 10 da 1 i kadar işe yarıyolar, BELKİ! .
Çözüm Önerisi > : Resistlerin çıkarılan büyü hasarı üstündeki etkisinin bufflanması ve takibinde talia statlarının törpülenmesi (Mevcut talia statları > Chitin shell defansı ve 200 er resist 50 şer anti def > kişisel yorum: Yok ebesinin amıymış,Talia varken tbl kime lazım aq.). Bu şekilde Fire belt, Lightning Belt, Elemental Necklace ve niceleri çıkınca sövülen itemler değil belli bir classa counter niteliğinde değerli işlevi olan itemler haline gelmiş olur ve çarınızın sağlamlığı ekstra ayırdığınız 10 15 dk ya değil gerçekten uzun vadede verdiğiniz emek ile doğru orantıda gider. Takibinde ortaya çıkan sorun Tp mage ve bp lerin çöp olması hakkında da bu classların bir iteme bağımlı halden kurtarılması gerek. Örnek olarak tp mage ve priestler verdikleri int başına defans ve resist kazanabilir. Yani bir mage veya priest statlarını verirken hasar atmak veya tank olmak arasında başka etkenlere bağımsız olarak liberal bir seçimler yapabilir. Bu çözümde takibinde ekstra olarak birçok çöp unique itemin (int bazlı unique itemler) çöp olmaktan kurtulmasına sebep olacaktır ve hp veriyorsa getir kardeşim bakış açısının yerine daha stratejik düşünmeye iten bir ortam hazırlayacaktır. Yani bir taşla ortada kuş bırakmamış oluyoruz :).

Silahlardaki Elemental Hasarlar > : Bu konuda tonla hurafe ortada dönmekte. Ama size bizzat denenmiş sonuçları ortaya sunayım. Sizin elinizde silahın 80 elemental hasarı resistansı 0 olan bir rakibe karşı size hasar katkısı 12-15. Hadi sizin hatrınıza 20 olsun ki 0 resist çar varmı ortada onuda oturup bi düşünün. Şu an giga takıp ta gözünü şenlendiren arkadaşlara ne mutlu ama ''bak bundaki lightning hasar varya amına kor ortalığın'' diye gidip 20 ATTACK POWER dan feragat eden arkadaşlara bir giga sever olarak üzülerek söylüyorum ki sadece biraz daha fazla hp niz oluyor ve dex de attağınızı hızlandırmıyor. Çok ikonik bir silah olduğu için giga örneğini veriyorum, konunun değinmek istediğim kısmı aslında göründüğünden çok daha derinlere varıyor. Oyunda envai çeşit değişik elemental hasarlara sahip melee silahları bulunmakta. Dark vane den tutun sheriona lugias tan helenide chitin bow a kadar saymakla bitmez. Bu silahlar üstündeki elemental değerler resmen gözümüzün önünde ama işlemeye direndiğimiz bir altın madeni niteliğinde. Bu madenleri değerlendirmek adına 2 adet çözüm önerisinde bulunmak istiyorum ki adım kadar eminim bunların ikisinide yapabilecek yetiye sahip bir ekipsiniz @Kojiro . Özellikle 2. maddeyi dikkatli okumanızı öneririm.

Çözüm 1 > : Melee silahlarının elemental hasarlarının etkisini bufflamak.
Çözüm 2 > : Melee skillerine kişinin elindeki silahın elemental hasarına göre gerek hasar gerekse tutma ihtimali konusunda ''scaling'' eklemek. Zaten takdir edersiniz okcu classında posion fr lr gr gibi elemental skiller bulunmakta ama kullanılabilir durumda değil çoğu. Aynı mevzu warrior ve priest içinde geçerli. Belli bi aşamadan sonra tek skill den gerisi kullanılmaz hale geliyor. Bu scaling mevzusunun uygulanmasına örnek vermek gerekirse Asasın kırmızı skilleri glacier scaling mor skillerine lightning scaling eklenebilir. Priestin judgement inin dışında buff debuff veya heal kısmındaki atack skilleri çeşitli elemental hasarlara scaling dengesi kurulabilir. Bir warrior leg cutım tutmuyor aq demek yerinde Quest spear + javana axe takabilir, Yılların aptal hurafesini gerçekleştiripte giga takıp screamla daha güzel hasar ve daha yüksek tutma oranı elde edebilir. Forumda Poison Archer Clana full pus okcu aranıyor yazıları , Kardeşim ben bu db glacier warrior düzücem replikleri , Ben Red asas yapıcam kardeşim tank mank dinlemiycem yada Lr asas düzüyorum kanka biraz pahalı ama spike koyduğum kendini unutuyor gibi yeni replikler yeni counter mekanikler keşfedilcek yeni alanlar herkesin kendine has orijinal bir çar düzmesi Buy scorpion bow Buy Javana axe yazılarıyla dolabilir bu oyun. Herkes kendi stratejisini kendi counterını oluşturma fırsatı bulur. Şu anki durumda wariorun veya roguenin teki +8 shard raptor bastığında elinde +6 olan adam oyuna küsüyor çünkü ilerleyebileceği farklı bir yol bir seçenek yok ve biliyorki hiçbi zaman o herifin olduğu seviyeye yaklaşamıyacak bile. Çünkü şu an oyun hp attack ve defance dan ibaret. Gidebileceği maksimum farklı yol +9 md basmak. Sadece bir düşünün bu sistemle hangi silahlar hangi takılar çöp değil stratejik bi seçim haline gelir. Hangi joblar hangilerini nasıl counterlar nasıl stratejik seçimler yapılabilir. 4 adet elemental hasar ( Curse ve mp damage itemleri serverınızda kullanılmadığında dragon slayer, dynasty dagger vs. Bunlar da kullanılsın veya kullanılmasın 4 adet veya 6 adet kombinasyonlu skill elemental scaling ayarları....)

Örnek> Spike Glaciel 0.12 percent damage amplification per elemental damage
Fire> 0.15 percent damage amplification per elemental damage
Lightning 0.2 percent damage amplification per elemental damage
Poison 0.05 percent damage amplification per elemental damage Gibi ince ayarlar ile entegre edilmiş kullanışlı melee elemental damage dengesi

Bunları barındıran envai çeşit silah ve kullanılmayalı yıllar olan onlarca skill takı ve silah var oyunda. Bunun yanısıra warrior 55 skili olsun okcu posion veya fr skilleri olsun görevle açılan tercihen gitmek istediğiniz yönde size bir seçenek olarak ayarlanabilir. Böylece talianın dengelenmesi veya kaldırılması takibiyle slota düşen raabetten etkilenmesini bi araya koyup, talia materyal drobunu düşürüp Hell hound slotunu biraz uğraş isteyen görev/talia materyali droplayan zengin yeni bir farm slotu haline getirmek gibi sınırsız imkanlar elinizin altında. Şu an usko nun max 7 8 pt nin pk attığı mafya clanlara gelirden başka bişey olmadığı hale gelmesinin sebebidir bu. Gözünün önündeki cevheri kullanmak yerine gidipte aynı 3 stat üstünden yürüyen aptal aptal itemler ekleyip milleti bıktıran kafa yapısı. Gözünün önüneki madeni görmezden gelen bakış açısı. Ben oyunun içine zaten gömülü olmayan bi sistem sunmuyorum. Bunar ztn var ama gerek imkan gerek vizyon eksikliğinden bir kenara atılmış zamanında ve unutulmuş. Aşağıda attachmenta beraber bıraktığım takı listesi var ki oyundaki kullanılmayan cevherlerin 10 da biridir. Sadece örnek teşkil etsin bir inceleyin ve hayal edin neler yapılabilir diye bırakıyorum. Umarım açık fikirli bir şekilde değerlendirirsiniz. Yönetime ve forum üyelerine saygılar, iyi sabahlar dilerim.
 

Attachments

Last edited:

ylanss

Level 60
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Mar 7, 2017
96
64
79,487,100
6,053
Beğeniler için teşekkürler beyler. İnş yönetim de bunları uygulama zahmetine gircek kadar beğenir :) . Sonunda herşeyin dengeli olduğunu , oyunda başından çalışması gereken tüm mekaniklerin çalıştığını, knight ın mükemmellikle buluştuğunu görceksek de TheMYKOda görücez inş :).
 

lNihilist

" Trust me , Im an engineer ... "
1 Yıllık Üye
Chatter
Jan 8, 2020
69
80
78,693,450
2,256
Herkese selamlar. Öncelikle belirtmek isterimki son güncelleme notlarında chitinlerin middle classa çekilmiş olmasını görmek beni çok sevindirdi. Piyasadan 1m e chitin toplamış bi çıkarcı olabilirdim çok da yapması zor bişey deil. Bu şekil bi güvenin kurulmuş olması ve yönetimin @Kojiro @Bowie @HADES @Mjora servera fayda olmaya çalışan insanların fikirlerine bu derece önemsenmesini görmek apayrı bi his.

Geldi yine t.p.n. s.kt.ğm yalakası diyenlere de aleyküm selam :) . Yine akademik makale tadında madde madde upuzun bi yazıyla sizlerleyiz. Umarım üşenmeden sonuna kadar okumaya dayanma nezaketini kendinizde bulursunuz. E hadi başlayalım :) .

Resistlerin İşleyişi ve Talia > : Şu an cz ye çıkıp tozumuzu basıp bir nova kaldırdığımızda hasar barına şöyle çekip bir bakıverin. 1800 de var 800 de. Bunun sebebi keşke '' adamın iç itemlere bak, helal herif yapmış'' gibi cümleler olsa fakat malesef ki cevap Talia. Bu mevzu hakkında daha önce de sıkıntı belirten oldu ama malesef ''bende 2k ap var, 250 vuruyom banane ya tek atmak istiyom ben'' olgunluk seviyesinden öte deil. Çoğu oyunda 'counter' dediğimiz mekanik bulunmaktadır ve bu göründüğünden çok daha hassas bi mevzudur. Nitekim dönüp taliaya bakıyoruz ki 10 20m lik fiyatıyla 500 gblik çara orta parmak çekip pis pis sırıtan küçük sinir bozucu bir velet gibi yerini koruyor. Ve ek olarak talia ya bağımlı onsuz çöp olan classlarımız da mevcut oyun içerisinde (Battle priest, Tp mage vs.). Ve geldik konunun asıl önemli olan bölümüne ki bu ikisi el ele dencek kadar birbiriyle alakalı. Çok şükür oyun içerisinde fr,gr,lr resistler çoğu serverın aksine çalışmakta ama etkinlik ve performans departmanlarında sıkıntı çekiyorlar. Tüm amacı fr resist vermek olan 'Fire Belt' i takıp da bir mage teama karşı deneyin, Ben denedim ve sonuç ''Hassiktir aq'' repliğidir. Şu an 500 1000 isterseniz 2000 gb lik bir warrior düzün eğer sundiresten fr pot almayıpta inventory nizde fr talianız yoksa 100 gb lik warrior o mage party i kevgire çevirirken siz towndan tp mage inize yada heal priestinize söversiniz. Şu an elit sayılan takıların hiçbirinin değeri hp defans ve joba özel hasar statlarından başka hiçbirşeye bağlı değil. Eğer dışarıda hala 'giga da çok resist var aga' , 'yok ben wp taktım çok resist aldım bro' diye düşünen varsa üzülerek söylüyorumki sandığınızın 10 da 1 i kadar işe yarıyolar, BELKİ! .
Çözüm Önerisi > : Resistlerin çıkarılan büyü hasarı üstündeki etkisinin bufflanması ve takibinde talia statlarının törpülenmesi (Mevcut talia statları > Chitin shell defansı ve 200 er resist 50 şer anti def > kişisel yorum: Yok ebesinin amıymış,Talia varken tbl kime lazım aq.). Bu şekilde Fire belt, Lightning Belt, Elemental Necklace ve niceleri çıkınca sövülen itemler değil belli bir classa counter niteliğinde değerli işlevi olan itemler haline gelmiş olur ve çarınızın sağlamlığı ekstra ayırdığınız 10 15 dk ya değil gerçekten uzun vadede verdiğiniz emek ile doğru orantıda gider. Takibinde ortaya çıkan sorun Tp mage ve bp lerin çöp olması hakkında da bu classların bir iteme bağımlı halden kurtarılması gerek. Örnek olarak tp mage ve priestler verdikleri int başına defans ve resist kazanabilir. Yani bir mage veya priest statlarını verirken hasar atmak veya tank olmak arasında başka etkenlere bağımsız olarak liberal bir seçimler yapabilir. Bu çözümde takibinde ekstra olarak birçok çöp unique itemin (int bazlı unique itemler) çöp olmaktan kurtulmasına sebep olacaktır ve hp veriyorsa getir kardeşim bakış açısının yerine daha stratejik düşünmeye iten bir ortam hazırlayacaktır. Yani bir taşla ortada kuş bırakmamış oluyoruz :).

Silahlardaki Elemental Hasarlar > : Bu konuda tonla hurafe ortada dönmekte. Ama size bizzat denenmiş sonuçları ortaya sunayım. Sizin elinizde silahın 80 elemental hasarı resistansı 0 olan bir rakibe karşı size hasar katkısı 12-15. Hadi sizin hatrınıza 20 olsun ki 0 resist çar varmı ortada onuda oturup bi düşünün. Şu an giga takıp ta gözünü şenlendiren arkadaşlara ne mutlu ama ''bak bundaki lightning hasar varya amına kor ortalığın'' diye gidip 20 ATTACK POWER dan feragat eden arkadaşlara bir giga sever olarak üzülerek söylüyorum ki sadece biraz daha fazla hp niz oluyor ve dex de attağınızı hızlandırmıyor. Çok ikonik bir silah olduğu için giga örneğini veriyorum, konunun değinmek istediğim kısmı aslında göründüğünden çok daha derinlere varıyor. Oyunda envai çeşit değişik elemental hasarlara sahip melee silahları bulunmakta. Dark vane den tutun sheriona lugias tan helenide chitin bow a kadar saymakla bitmez. Bu silahlar üstündeki elemental değerler resmen gözümüzün önünde ama işlemeye direndiğimiz bir altın madeni niteliğinde. Bu madenleri değerlendirmek adına 2 adet çözüm önerisinde bulunmak istiyorum ki adım kadar eminim bunların ikisinide yapabilecek yetiye sahip bir ekipsiniz @Kojiro . Özellikle 2. maddeyi dikkatli okumanızı öneririm.

Çözüm 1 > : Melee silahlarının elemental hasarlarının etkisini bufflamak.
Çözüm 2 > : Melee skillerine kişinin elindeki silahın elemental hasarına göre gerek hasar gerekse tutma ihtimali konusunda ''scaling'' eklemek. Zaten takdir edersiniz okcu classında posion fr lr gr gibi elemental skiller bulunmakta ama kullanılabilir durumda değil çoğu. Aynı mevzu warrior ve priest içinde geçerli. Belli bi aşamadan sonra tek skill den gerisi kullanılmaz hale geliyor. Bu scaling mevzusunun uygulanmasına örnek vermek gerekirse Asasın kırmızı skilleri glacier scaling mor skillerine lightning scaling eklenebilir. Priestin judgement inin dışında buff debuff veya heal kısmındaki atack skilleri çeşitli elemental hasarlara scaling dengesi kurulabilir. Bir warrior leg cutım tutmuyor aq demek yerinde Quest spear + javana axe takabilir, Yılların aptal hurafesini gerçekleştiripte giga takıp screamla daha güzel hasar ve daha yüksek tutma oranı elde edebilir. Forumda Poison Archer Clana full pus okcu aranıyor yazıları , Kardeşim ben bu db glacier warrior düzücem replikleri , Ben Red asas yapıcam kardeşim tank mank dinlemiycem yada Lr asas düzüyorum kanka biraz pahalı ama spike koyduğum kendini unutuyor gibi yeni replikler yeni counter mekanikler keşfedilcek yeni alanlar herkesin kendine has orijinal bir çar düzmesi Buy scorpion bow Buy Javana axe yazılarıyla dolabilir bu oyun. Herkes kendi stratejisini kendi counterını oluşturma fırsatı bulur. Şu anki durumda wariorun veya roguenin teki +8 shard raptor bastığında elinde +6 olan adam oyuna küsüyor çünkü ilerleyebileceği farklı bir yol bir seçenek yok ve biliyorki hiçbi zaman o herifin olduğu seviyeye yaklaşamıyacak bile. Çünkü şu an oyun hp attack ve defance dan ibaret. Gidebileceği maksimum farklı yol +9 md basmak. Sadece bir düşünün bu sistemle hangi silahlar hangi takılar çöp değil stratejik bi seçim haline gelir. Hangi joblar hangilerini nasıl counterlar nasıl stratejik seçimler yapılabilir. 4 adet elemental hasar ( Curse ve mp damage itemleri serverınızda kullanılmadığında dragon slayer, dynasty dagger vs. Bunlar da kullanılsın veya kullanılmasın 4 adet veya 6 adet kombinasyonlu skill elemental scaling ayarları....)

Örnek> Spike Glaciel 0.12 percent damage amplification per elemental damage
Fire> 0.15 percent damage amplification per elemental damage
Lightning 0.2 percent damage amplification per elemental damage
Poison 0.05 percent damage amplification per elemental damage Gibi ince ayarlar ile entegre edilmiş kullanışlı melee elemental damage dengesi

Bunları barındıran envai çeşit silah ve kullanılmayalı yıllar olan onlarca skill takı ve silah var oyunda. Bunun yanısıra warrior 55 skili olsun okcu posion veya fr skilleri olsun görevle açılan tercihen gitmek istediğiniz yönde size bir seçenek olarak ayarlanabilir. Böylece talianın dengelenmesi veya kaldırılması takibiyle slota düşen raabetten etkilenmesini bi araya koyup, talia materyal drobunu düşürüp Hell hound slotunu biraz uğraş isteyen görev/talia materyali droplayan zengin yeni bir farm slotu haline getirmek gibi sınırsız imkanlar elinizin altında. Şu an usko nun max 7 8 pt nin pk attığı mafya clanlara gelirden başka bişey olmadığı hale gelmesinin sebebidir bu. Gözünün önündeki cevheri kullanmak yerine gidipte aynı 3 stat üstünden yürüyen aptal aptal itemler ekleyip milleti bıktıran kafa yapısı. Gözünün önüneki madeni görmezden gelen bakış açısı. Ben oyunun içine zaten gömülü olmayan bi sistem sunmuyorum. Bunar ztn var ama gerek imkan gerek vizyon eksikliğinden bir kenara atılmış zamanında ve unutulmuş. Aşağıda attachmenta beraber bıraktığım takı listesi var ki oyundaki kullanılmayan cevherlerin 10 da biridir. Sadece örnek teşkil etsin bir inceleyin ve hayal edin neler yapılabilir diye bırakıyorum. Umarım açık fikirli bir şekilde değerlendirirsiniz. Yönetime ve forum üyelerine saygılar, iyi sabahlar dilerim.

1. Önerme konusunda katılıyorum , Talia Armor ve Holy Potion gibi dengeyi başlı başına sarsan item'ların etkisinin arttırılması makul değil . Ring lerdeki resistance olayı melee tabanında avantaj sağlayabilir fakat Diamond Ring veya Elemental Pendant gibi Magic Resistance veren item larla da bu avantaj sağlamlaştırılmış oluyor zaten .
Ha bana kalsaydı Talia Armor , Holy Potion , Scorpion Scytine vb. olmamalı KO içinde ... Çoğu private sunucuda göremeyeceğim kadar fırsatçı bir kitle varki karşımdaki bir asassin ile VS atmak istediğimde Stealth sız başlamadığını gördü bu gözler . Ki item farkının bolca olmasına rağmen zorlananları eklemeye gerek bile yok .
DN : Macro veya Table inject kullanmıyorum , sadece Middle Earth sever olduğumdan düzgünce PK mı atıp düzgünce Farm ımı yapabilmeye odaklıyım . Fakat sinirlenince gözüm hiç bir şey de görmüyor .

2. Önerme hususunda , Elemental Damage ın TheMYKO/FrienzKO/TheMyko ve OldschoolKO ( Yabancıların elindeyken ) farkını hissedebileceğin Avedon gibi yüksek atak değerli ve ortalamanın 1 tık üstündeki 2H weapon , veyahut Spear of Selfname + Deep Scar & Javana , Lugias + Graham gibi çift wield kombinasyonları ki bu farkı en absürt olarak HB de hissedebilirsin .

Çözüm yolları makul bir düşünce içinde , fakat zaten oyunun kendi yapısında avantajlı olan asassin sınıfına , warrior sınıfına karşı çok daha fazla avantaj verilmiş olabilme ihtimali var .
 
  • Like
Reactions: ylanss

ylanss

Level 60
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Mar 7, 2017
96
64
79,487,100
6,053
1. Önerme konusunda katılıyorum , Talia Armor ve Holy Potion gibi dengeyi başlı başına sarsan item'ların etkisinin arttırılması makul değil . Ring lerdeki resistance olayı melee tabanında avantaj sağlayabilir fakat Diamond Ring veya Elemental Pendant gibi Magic Resistance veren item larla da bu avantaj sağlamlaştırılmış oluyor zaten .
Ha bana kalsaydı Talia Armor , Holy Potion , Scorpion Scytine vb. olmamalı KO içinde ... Çoğu private sunucuda göremeyeceğim kadar fırsatçı bir kitle varki karşımdaki bir asassin ile VS atmak istediğimde Stealth sız başlamadığını gördü bu gözler . Ki item farkının bolca olmasına rağmen zorlananları eklemeye gerek bile yok .
DN : Macro veya Table inject kullanmıyorum , sadece Middle Earth sever olduğumdan düzgünce PK mı atıp düzgünce Farm ımı yapabilmeye odaklıyım . Fakat sinirlenince gözüm hiç bir şey de görmüyor .

2. Önerme hususunda , Elemental Damage ın TheMYKO/FrienzKO/TheMyko ve OldschoolKO ( Yabancıların elindeyken ) farkını hissedebileceğin Avedon gibi yüksek atak değerli ve ortalamanın 1 tık üstündeki 2H weapon , veyahut Spear of Selfname + Deep Scar & Javana , Lugias + Graham gibi çift wield kombinasyonları ki bu farkı en absürt olarak HB de hissedebilirsin .

Çözüm yolları makul bir düşünce içinde , fakat zaten oyunun kendi yapısında avantajlı olan asassin sınıfına , warrior sınıfına karşı çok daha fazla avantaj verilmiş olabilme ihtimali var .
Dostum ztn bu 2. maddede bahsettiğim mevzu çok aşırı titizlikle ince ayarlardan geçirilip düzenlenmesi gerek. Orda gösterdiğim rakamlar tamamen sembolik bi fikir eşgal oluşturması amaçlı. Şu an bilmem farkettinmi damage lar bufflı vaziyette. Bir db TheMYKO belli bikaç sınıfın hasarları orijinal değerlerine çekildide isyan etti millet. Bu örnek olarak gösterdiğim konuları yazarken bile aklıma gelen olası sorun ve çözümlerinide yazıyorum ki bunun yapım aşaması biraz daha sancılı bi mevzu ama meyvesi güzel. Yani bu düzenleme olursa (keşke olsa) bir rogue battle prieste kıyasla 2 kat fazla faydalanmıyacak bu mevzudan. Bilmem eski 70 cap döneminde oynadınmı ben o zamanlar küçüktüm benden yaşça biraz büyük arkadaşımda dual 8 shardlı 70 full asas vardı. Düz 2k hasar paper harici hiçkimseye o itemlerle atamıyordun. Git şu an imkanın varsa dual 7 shard yapta fp li adamlara çıkardığın hasara otur bak. Belirteyim eskiden full + full dex oynanırdı asas. Bir db asas hasarları orijinale çekildi TheMYKOda asaslar söve söve bitiremedi hatırlarsan :).
Özetleyip sadede geliyim. Benim sunduğum fikirde evet ''ben lr rogueyim dark vane taktım siktim ananızı'' tadında bir mevzu olmayacak. Oyun içerisinde farklı koşullara emeğinle bileğine ve zekanla adapte olabilceğin ama orijinal oyun içerisinde bu ne aq dedirten ( krowaz, utc) şeyler olmayacak. Yapılan düzenlemenin takibinde hangi itemler hangi kombinasyonlarla ne kuvvete olduğuna (Hell breaker, dark vane, lugias sherion shio imir ....) göre drop zorluğu elde edilişi ayarlanması gibi birsürü küçük ince ayar gerek. Yazdığım yazıyı biraz daha açık bir bakış açısıyla okuyup tam olarak neyi amaçladığımı daha net görebilirsin bence. 1. maddede dengeden ve kestirme kolay faydaların oyuna zararından bahsedipte bunu düşünmemiş olmam mümkünmüdür :). Oturup tüm olası sorun ve tüm gereken tedbirleri, olası çözümleri yazmaya kalkarsam ztn para versen o kadar yazıyı okutamazsın kimseye :)
 
  • Like
Reactions: lNihilist

Jackass

Jackass
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Oct 26, 2017
972
1,166
312,087,600
7,629
Konuyu yeni görmem benim ayıbım olsa da hemfikir olmamız sevindirici, bu konuyu görmeden ben de fikir olarak bu ve buna yakın önerilerimi dile getirdim . Mantıklı ve yerinde tespitler.
 

ylanss

Level 60
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Mar 7, 2017
96
64
79,487,100
6,053
Bu mevzuyu bu şekilde açık ve detaylı ben getirmiş olsamda görüyorumki benim gibi düşünen veya okuduğu düşünceyi beğenen çok fazla insan var. Malum insanımız beğenmeyi helal olsun demeyi pek sevmez. Buna ve yazının uzunluğuna rağmen tepkiler sevindirdi :) .
 
  • Like
Reactions: Kojiro

matrakx

Level 50
1 Yıllık Üye
Chatter
May 7, 2020
28
0
19,597,050
386
Öncelikle Son derece kalabalık ve güzel bir server ile ilk günden beri keyif alarak oynuyoruz , Uzun süredir yapmaya calıştığın sistemi sonunda oturttun galiba Kojiro. Hayırlı olsun.
Fakat Oyun her ne kadar keyifli ve bol userli olsa da , içerik olarak Rutinleşmesi bir çok useri sıkacaktır.
Ekip olarak Mantıklı bir şeyler yapabilmeniz için akşam ( olan günlerde ) 19.30'daki ardreamı yoksa her gün 21.00'daki Cr yi beklemek zorundasınız. Günün sabahtan aksama kadar olan büyük bir kısmında değerli hiç bir etkinlik bulunmamakta. Etkinlikten ziyade oyunda ekip olarak yapabileceginiz bir şey de bulunmamakta. Zaten Korona yüzünden neredeyse sokağa çıkma yasağı gelecek ülkeye , herkesin bütün günü boş ve oyuna yeterinde zaman ayırabilecek durumda oldugunu düşünüyorum. Bir kaç köklü güncellemenin de oyunu daha keyifli kılacağına inanıyorum.

1- Dm görevleri güncellenmeli. Neden ? bir ekip 8 kişi bir araya gelerek dm de farm atmak istese , görevi ortalama 2-2.5 saate tamamlıyor. Partinin bu farmdan alacağı ödül 50x8den - 4gb + cıkan kc ler. 500dm yi keserkende kişi başı 1gb kassalar 12gb ediyor. 2.5 saate 8kişinin farmı. Aynı ekip 8 farklı bus slotuna geçip , 2-2.5 saat farm atsa, pot mana yı minimum düzeyde harcayıp , kişi başı saate 1-1.5 gb kasacaktır. Buda ortalama 2-2.5 saate toplam 20 - 22gb ediyor. Normal şartlarda ekip farmının solo farmına göre çok daha karlı olması gerekirken , Serverimizde malesef bu durum tam tersi. Oyüzdendir ki genie bırakan warriorlar dışında dmleri pek takan yok.

2- Bowl bosslarının güncellenmesi gerekiyor. Nasıl ? Öncelikle boss dropları kesinlikle random olmalıdır. Şuan bowlda kesebilecegimiz en mükemmel bos Bach ondan alabilecegin en değerli drop %5 oranla rol , onunda fiyatı pazarda 10-13gb. Rol dışında zaten pek bir getirisi olmayan bowl , random olmayarak hiç bir şekilde tercih edilmiyor. Boss dropları random yapılıp , içinden skill ve master materyalleri çıkartılıp yerine Exp itemler , Kc ve Düşük oranla Black Chitinler eklenebilir. Böylece bowlda insanların bulunmak için bir nedeni olur.

3- Bowl'a Bf yaratıklarının eklenmesi. Bf günlerini haftada 2 güne çekerek , Bowl'a 4 Farklı slota ( 3-6-9-12) konumlarına Usko/20xx Tarzı serverlardaki gibi Güç sırasına göre çıkan Bf yaratıkları eklenebilir. Böylece günün her saatinde hem farm için hemde pk için ortam hazırlanmış olur.


4-Tüm bunlarla paralel olarak farklı kill görevleri eklenebilir. Mesela Her karakter ile günde sadece 1defa yapılabilen 10x Atross / Riote + 500kill ile = Huge special görevi konulabilir.

Daha önce bir server yönetmedim , Serverin iç işleyişinin nasıl ilerlediğini sizin gibi bilemeyebilirim fakat Bu oyunu yıllardır oynayan bir user olarak , oynadığım serverler de eksik gördüğüm yada iyileştirilmesini istediğim şeyler illaki oluyor , sonuçta günlerimin büyük bir bölümünü bu oyuna veriyorum ve keyif almak istiyorum , Yanlış düşündüğüm , eksik gördüğüm şeyler olabilir. Tüm bunların dışında benim göremeyip başkalarının gördüğü şeyler de olabilir. Farklı fikirleri olanlar da yazarsa daha güzel olur. Düşünmenizi bekliyorum @Kojiro @HADES @Morpheus @Mjora
solo her zaman iyidir