Serverın uzun ömürlü olması hakkında birkaç öneri

TheMYKO | Knight Online | MYKO | PRIVATE SERVER
One of the most popular MYKO PvP Server of all time
Are you ready to TheMYKO LUNA?
New World Luna 20 September

Nadeshia

Level 60
6 Yıllık Üye
5 Yıllık Üye
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
May 21, 2015
55
0
78,205,050
418
Selamlar,

Açılacak server hakkında TARS ve EUROS'ta oynamış bir oyuncu olarak birkaç öneride bulunacağım. Oynamış olduğum bu iki serverın da altyapısı ve işleyiş tarzı genel olarak beğenilmesine rağmen şikayet edilen konu herkesin bildiği gibi oyuncuların kısa bir süre içerisinde dağılması.

Bana göre oyuncuların küsüp gitmesindeki en önemli sebep oyuncuların arasındaki seviye (item, level, ayrılan zaman) farkı. Herkesin hemfikir olduğu fazla zaman ayıranla ayırmayanın eşit olmaması konusuna daha fazla yoğunlaşılmalı. Az zaman ayıran ve sonradan başlayan geri kalmamalı, fazla zaman ayıran oyuncu da mağdur edilmemeli. Bunun gerçekleştirilmesi için elbette en fazla yük ve analiz @Kojiro 'ya düşüyor.

TARS ve EUROS sunucularında oynadığım ve eski oyunculardan dinlediklerim kadarıyla şunu söyleyebilirim ki TheMYKO'nun belli bir çekirdek kadrosu var ve oyundaki kullanıcıların yarısından fazlasını bu kadro oluşturuyor. Bu çekirdek kadronun bir diğer yarısı da aslında oyuna gerçekten fazla zaman ayırıp serverın sürekliliğini devam ettirmesini isteyen kişiler. Bu noktada yapılması gereken bu çekirdek kadronun fazla kayıplar vermeden daha da genişletilmesi.

Serverda oyuncular arası büyük fark nasıl oluşuyor?

1- Takım olarak başlayan ve KC-Premium gibi özelliklerden faydalanan kişiler hem level hem PK konusunda avantajlı başlıyor (Bunun için pek bir şey yapılamaz, zaten EXP Event, 1000 hp, 150 ac gibi şeyler düşünülmüş, fazla bir fark oluşturmuyor. Belki kaydadeğer sayı level sınırına yaklaştıkça EXP Eventlar/oranları artırılabilir).

2- Item farkı (Açılışın ilk haftasında örneğin %10 full plate, %5 chitin dropları, %5 full plate, %2 chitin; devam eden haftalarda oyun içi analize göre chitin %5, %10 ve fazlası şeklinde devam edebilir. Yüksek levelli ve itemli oyuncular uniqueler ve shellerden avantaj sağlamaya başladıklarında bunlara kıyasla daha düşük seviye item dropları artırılmalıdır (Oyuncular her daim yenilikler, yapılan ve yapılacak etkinlikler ve değişiklikler konusunda bilgilendirilmeli).

3- NP farkı. TheMYKO'nun sevilme sebeplerinden biri de aylık NP birincilerine ödüller dağıtması. Fakat diğer oyuncuları küstüren sebeplerden biri de bana göre bu. TheMYKO özellikle bahsettiğim bu çekirdek kadroyu genişletebilmek için tek bir kişiye değil genele hitap etmelidir (Örneğin aylık ödül yerine günlük, haftalık daha cazip ödüller). Bu, oyun dışı ya da oyun içi de olabilir (Haftalık en çok NP toplayan kullanıcıya 200 TL)(VS turnuvasında birinciye 50 TL/Katılım ilk pm atan 32 kişi). Bu konuda sadece NP fazlalığına ve tek bir kişiye odaklanılmamalı. Bu durum, NP ya da diğer detaylarda geri kalmış veya yeni başlayan oyuncunun şansını artıracağı gibi oyuna daha fazla bağlı kalmasını, dolayısıyla kullanıcı yoğunluğunu ve server sürekliliğini sağlayacaktır. Ayrıca ilkleri gerçekleştirmesiyle TheMYKO adının daha fazla duyulmasını (TheMYKO günlük ödüller dağıtıyor) sağlayacaktır.

4- Master itemleri. Drop oranlarında olduğu gibi master item droplarının da oyun içi analize göre azdan çoğa doğru yükseltilmesi, master kullanıcı sayısı artıkça artırılması aradaki farkı bir nebze olsa da azaltacaktır. Server açıldıktan sonra geçen süre içerisinde master itemleri değersizleşirken, unique itemler değerlenmeli, ileri seviye oyuncular aradaki farkı
unique itemlerden sağlamalı.

5- Serverda kaydadeğer bir oyuncu sayısı azaldığı gözlemlendiğinde analize göre yedek bir plan devreye sokulmalı (örneğin +7 item sayısı artmaya başladığında, ilk olarak +5 non tradeable itemler getirilmeli, mage nüfusunu kaybetmemek için +8 low class upgrade, mage spear, dd defansif özellikli droplar ve high class +7'ye upgrade az da olsa yükseltilmeli %10'dan %18'e gibi).

6- Collection Eventlar
EUROS'ta görüldüğü gibi collection eventlar zenginin daha fazla zenginleşmesini sağladı. Ayrıca bireysel ödüllerde priestler yararlanamadı. Ödüller daha çok, düşük seviyedeki oyunculara hitap etmeli (örneğin level sınırı 62 ise günde 3 defa 45-60, 1 defa 50-62 gibi). Bireysel ödüller de sınıflara göre (warrior, rogue, mage, priest) dağıtılmalı.

7- Orange Chest
Bifrost'a katılım yoğun olduğunda getirilmeli. Lichler yerine Eventlardan kazanılması daha uygun olabilir. Savaşta hedef istila etmek olmalıdır, lichler savaşı amacından saptırıp tek bir noktaya yoğunlaşılmasına, kutunun ve npnin de yine güçlü olanlar tarafından kazanılmasına neden oluyordu.

Bu maddelere bağlı olarak aradaki fark aza indiğinde, rekabet ve sürerlilik artacaktır.

Tüm bunlara ek olarak tekrar etmekte fayda görüyorum. TheMYKO bireyden çok genele odaklanmalı ve genele göre hareket etmeli. Bu durumdan şikayetçi olacak (ama ben daha fazla zaman, para ayırıyorum, ama bu MYKO!) arkadaşlara sözüm lütfen bencil davranmasınlar, oyuncuların bırakıp gittiği bir sunucuda item, levelin bir farkı kalmıyor, ayrıca iyi oyuncu olduğunuzu iddia ediyorsanız, oyunculuğunuz sadece oyun içi avantajlara dayanmamalı :) Bunlar benim görüşlerim ve umarım faydası dokunur.

Herkese yeni açılacak serverda iyi eğlenceler.
 

WhosCouraqE

Level 60
6 Yıllık Üye
5 Yıllık Üye
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Jan 17, 2015
8
4
78,021,900
53
Şöyle söyliyim günlük ödül demişsin böyle bisiyde asıl sorun çıkar ayni kisi durmadan fazla np kastigini düşün haftalik belki ama bu max 1000-1500kc şeklinde olmalı.Bence en önemlisi blood-beast-cardinal de buss olayı solo gelen yeni başlayan birisi için cok önemli.Magelere +8 wood konulabilir.Drop rate ve upgrade zor baslatilip kademe olarak kolaylastirilabilir buna katılıyorum +7 fazlalastiginda mesela 8 e geçiş sağlanıp 7 yi bi tik kolaylasabilir.Ama her ne yaparsa yapsın illaki tutunamayan olacaktır ve bırakanlar olacaktır bu bence değişmez. Burada farkı cekirdek kadrosuysa en başından sonuna kadar oyunu bilerek oynayan bi adamla bi solo adam ayni seviyede olması zor bisi belki 2-3 tane çıkar ama çoğunluğu geri kalacaktır buna yapılabilecek bişi yok doğal olarak.Ama her ne olursa olsun COK KÜÇÜK BI DETAY GOZUKEBILIR AMA BLOOD SEEKER-BEAST-CARDINAL BUSS DROPLARI MUTLAKA ARTTIRILMALI HEM CZ DAHA CANLI OLUR HEM BIREYSEL VE YENI BASLAYANLARA YAPILABILECEK EN ÖNEMLİ ŞEY.
 

Nadeshia

Level 60
6 Yıllık Üye
5 Yıllık Üye
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
May 21, 2015
55
0
78,205,050
418
bunlar basit şeyler, günlük ödül kazanan kişi 1 hafta içinde tekrar günlük ödül alamaz gibi bir kural ile halledilir. Aylık ödül için birinci sıradaki kişi farkı açınca diğer oyuncuların hiçbir iddiası kalmıyor, yeni başlayacak kişiler de zaten adamlar aşmış diyerek çaba sarfetmiyor anlatmak istediğim o.