Bifikrimvar
Level 60
6 Yıllık Üye
5 Yıllık Üye
4 Yıllık Üye
3 Yıllık Üye
2 Yıllık Üye
1 Yıllık Üye
Chatter
Gold Zone ile ilgili gözüme çarpan ve düzeltilmesi/iyileştirilmesi gerektiğini düşündüğüm hususları aşağıda sıraladım. Umarım beğenirsiniz ve daha önemlisi dikkate alınır.
Servera gb bombardımanı: 1 ay önce açılan serverda bu kadar fazla gbnin dolaşması kesinlikle oyunun kısa ömürlü olma nedenlerinden birisi. Sağlam bir partideki her bir oyuncu bir Gold Zone eventta 1 gbden fazla para kasıyor. Bu 1 partynin yaklaşık 10 gb kasması demek ki, bu miktar piyasaya sürüldüğünde piyasada muazzam bir enflasyon yaratıyor. Zaten az sayıda olan değerli itemlere olan talep artıyor ve bu itemler Gold Zone’da para kasamayan karakterlerin kesinlikle ulaşamayacağı fiyatlara çıkıyor. Ya da fiyatların düşmesi engelleniyor. Serverın ilk raptor +6sı 6 gb idi. Şu an hala 6gb.
Alanın çok dar olması: Küçücük bir alana yüzlerce oyuncunun sıkıştırılmasından kaynaklanan problemi yaşamayan yoktur aramızda. Hemen herkes Zone’a girdikten sonra relog atıp Fx’i kapatıyor.
Avantajlı job(Warrior): Warrior harici diğer jobların mağduriyetleri önemli bir husus. Hemen her konuda hakkı yenen magelerin Gold Zone’da “Skill Animation Speed”( karakterin skili atmak için emri aldıktan sonra atılan skilin hedefine ulaşması için geçen zaman)den kaynaklanan handikapları mageleri tamamen etkisiz kılıyor. Keza İnt priestler de aynı şekilde çok lüzumsuz kalıyor. Sağlam bir parti, heal veya buff için prieste ihtiyaç duymuyor. Gerekirse scrollarını basıyor ve heal potla çok rahat idare edebiliyor. Aynı durum okçular ve hatta asaslar için de geçerli.
Gelir adaletsizliği: Gold Zone’da yanlış gördüğüm diğer bir konu ise oyuncular arasındaki uçurumu açması. Yukarıda değindiğim sağlam bir karakterin 1 gbden fazla para kasma mevzusu, henüz “ezik” diye tabir ettiğimiz karakterlerin hayal bile edemeyeceği bir rakam. Bu gelir farkından oluşan adaletsizlik yukarıda belirttiğim gibi oyuncular arası uçurumun açılmasına ve gün geçtikçe daha geri kalan oyuncuların oyunu bırakmasına neden oluyor.
Çözüm ve iyileştirme önerileri:
2 ırkın ayrı arenalarda Gold Zone Event’ına katılmaları: Bu şekilde magelerin alan skilleri açılabilir. Hemen hiçbiryerde para kasma imkanı bulamayan ve pkda adeta patatese dönen magelerin sıkıntısı da bu şekilde halledilebilir. Zira küçük bir alanda alan skili kullananan mageler meleelere nazaran çok daha avantajlı olacak ve bu durum diğer alanlarda etkisiz kalan magelerin item yönünden diğer joblardan çok geri kalmalarını önleyecektir. Bunun yanında artık parmakla sayılacak duruma gelen magelerin serverdaki yoğunluğu da artacak(yani oyunu erkenden bırakmayacaklar) ve küçük şirin kardeşlerimizi (karus için konuşuyorum J) daha sık görme şansına sahip olacağız. Sayfa atan mageleri, nova townları özledik L
Irkları dağıtmanın diğer bir faydası ise bilgisayarların kasma probleminin büyük ölçüde önüne geçilecek olmasıdır.
Parti başkanlarının priest olma zorunluluğu: Bu da intçi priestlerin mağduriyetini ortadan kaldıracak, hatta onlara olan ihtiyacı maksimum seviyeye taşıyacaktır. Uzun vadede etkisi ise; daha etkin ve sağlıklı klanların olacağı, team halinde hareket edenlerin daha avantajlı olacağı, oyun içi bağları kuvvetlendireceği, ve hatta şirinleri bile görebileceğimiz bir server J
Mobların damage’lerinin artırılması: Yukarıda bahsettiğim husus mantıksız ya da imkansız olabilir. Eğer öyleyse priestlere olan ihtiyacı zorunlu kılmak için böyle bir yola da başvurulabilir. Pot pot nereye kadar. Kazandığının yarısını pota verirsen ne anlamı var J
Moblardan gelen paraların yakınlaştırılması: Black Widow, Shadow ve Ghost Warriorlardan gelen paralar arasında muazzam bir fark bulunmakta. Ghost Warrioru kesen karakterler genelde sağlam karakterler olduklarından kesme hızları da aynen düşen para gibi diğer moblardan farklı olmakta. Bu da diğer mobları kesenlerle aradaki farkın logaritmik olarak açılmasını desteklemektedir. Bu durumu ortadan kaldırmak için moblardan gelen paraların birbirine daha fazla yaklaştırılması gerekmektedir. Bu yakınlaştırma yukarı yönlü değil aşağı yönlü olursa yukarıda bahsettiğim, servera aşırı miktarda gb girişini de engelleyecektir. Örneğin: 200,350,500k.
Servera gb bombardımanı: 1 ay önce açılan serverda bu kadar fazla gbnin dolaşması kesinlikle oyunun kısa ömürlü olma nedenlerinden birisi. Sağlam bir partideki her bir oyuncu bir Gold Zone eventta 1 gbden fazla para kasıyor. Bu 1 partynin yaklaşık 10 gb kasması demek ki, bu miktar piyasaya sürüldüğünde piyasada muazzam bir enflasyon yaratıyor. Zaten az sayıda olan değerli itemlere olan talep artıyor ve bu itemler Gold Zone’da para kasamayan karakterlerin kesinlikle ulaşamayacağı fiyatlara çıkıyor. Ya da fiyatların düşmesi engelleniyor. Serverın ilk raptor +6sı 6 gb idi. Şu an hala 6gb.
Alanın çok dar olması: Küçücük bir alana yüzlerce oyuncunun sıkıştırılmasından kaynaklanan problemi yaşamayan yoktur aramızda. Hemen herkes Zone’a girdikten sonra relog atıp Fx’i kapatıyor.
Avantajlı job(Warrior): Warrior harici diğer jobların mağduriyetleri önemli bir husus. Hemen her konuda hakkı yenen magelerin Gold Zone’da “Skill Animation Speed”( karakterin skili atmak için emri aldıktan sonra atılan skilin hedefine ulaşması için geçen zaman)den kaynaklanan handikapları mageleri tamamen etkisiz kılıyor. Keza İnt priestler de aynı şekilde çok lüzumsuz kalıyor. Sağlam bir parti, heal veya buff için prieste ihtiyaç duymuyor. Gerekirse scrollarını basıyor ve heal potla çok rahat idare edebiliyor. Aynı durum okçular ve hatta asaslar için de geçerli.
Gelir adaletsizliği: Gold Zone’da yanlış gördüğüm diğer bir konu ise oyuncular arasındaki uçurumu açması. Yukarıda değindiğim sağlam bir karakterin 1 gbden fazla para kasma mevzusu, henüz “ezik” diye tabir ettiğimiz karakterlerin hayal bile edemeyeceği bir rakam. Bu gelir farkından oluşan adaletsizlik yukarıda belirttiğim gibi oyuncular arası uçurumun açılmasına ve gün geçtikçe daha geri kalan oyuncuların oyunu bırakmasına neden oluyor.
Çözüm ve iyileştirme önerileri:
2 ırkın ayrı arenalarda Gold Zone Event’ına katılmaları: Bu şekilde magelerin alan skilleri açılabilir. Hemen hiçbiryerde para kasma imkanı bulamayan ve pkda adeta patatese dönen magelerin sıkıntısı da bu şekilde halledilebilir. Zira küçük bir alanda alan skili kullananan mageler meleelere nazaran çok daha avantajlı olacak ve bu durum diğer alanlarda etkisiz kalan magelerin item yönünden diğer joblardan çok geri kalmalarını önleyecektir. Bunun yanında artık parmakla sayılacak duruma gelen magelerin serverdaki yoğunluğu da artacak(yani oyunu erkenden bırakmayacaklar) ve küçük şirin kardeşlerimizi (karus için konuşuyorum J) daha sık görme şansına sahip olacağız. Sayfa atan mageleri, nova townları özledik L
Irkları dağıtmanın diğer bir faydası ise bilgisayarların kasma probleminin büyük ölçüde önüne geçilecek olmasıdır.
Parti başkanlarının priest olma zorunluluğu: Bu da intçi priestlerin mağduriyetini ortadan kaldıracak, hatta onlara olan ihtiyacı maksimum seviyeye taşıyacaktır. Uzun vadede etkisi ise; daha etkin ve sağlıklı klanların olacağı, team halinde hareket edenlerin daha avantajlı olacağı, oyun içi bağları kuvvetlendireceği, ve hatta şirinleri bile görebileceğimiz bir server J
Mobların damage’lerinin artırılması: Yukarıda bahsettiğim husus mantıksız ya da imkansız olabilir. Eğer öyleyse priestlere olan ihtiyacı zorunlu kılmak için böyle bir yola da başvurulabilir. Pot pot nereye kadar. Kazandığının yarısını pota verirsen ne anlamı var J
Moblardan gelen paraların yakınlaştırılması: Black Widow, Shadow ve Ghost Warriorlardan gelen paralar arasında muazzam bir fark bulunmakta. Ghost Warrioru kesen karakterler genelde sağlam karakterler olduklarından kesme hızları da aynen düşen para gibi diğer moblardan farklı olmakta. Bu da diğer mobları kesenlerle aradaki farkın logaritmik olarak açılmasını desteklemektedir. Bu durumu ortadan kaldırmak için moblardan gelen paraların birbirine daha fazla yaklaştırılması gerekmektedir. Bu yakınlaştırma yukarı yönlü değil aşağı yönlü olursa yukarıda bahsettiğim, servera aşırı miktarda gb girişini de engelleyecektir. Örneğin: 200,350,500k.