Öncelikle tarih bencede 8 Aralık olmalı veya engeç 15 aralık
Bir kaç görüşümü belirtmek istiyorum ayrıca..
Hep yeni server yeni server açılıyor diye şikayetçi oluyoruz. Sebebi çok açık ve net yeni server açılmasının. Bizlere düşen özellikle kendi adıma ve her serverda bulunan belli başlı ekip ve solo oyuncuları kastederek söylüyorum, 3-5 gün ezik pksı yapıp klişe şekilde farm ve item kastıktan sonra ortalama 1 ay sonra karakterimizi ve itemlerimizi dolaylı yoldan elden çıkarmaya çalışmamız. Bugün geldiğimiz noktada her hangi bir X server yeni bir database açtığında 2 hafta kafaya oynuyoruz sonrasında ise oyun süremizi rutin hale getirerek oyundaki canlılığın kaybolmasına sebep oluyoruz. Önerilerim sabittir tartışmaya açıktır fakat şahsi fikirlerim ne yazıkki tüm serverlarda aynı şekilde serverin bitmesine sebep olan şeylerdir ve sabittir. Bazı arkadaşlar bu imkansız diyor ama bence değil serverların ömrü ne kadar yöneticilere bağlı gibi gözükse de tamamen bizlerin elinde. Maddeler halinde sıralayacak olursak;
1 - Bowl karşı ırkta ise hiç bir şekilde random party ile bowlu almaya çalışıp pk dönmesini sağlamıyoruz. Hep istiyoruz ki başlamış olduğumuz 8'li online olsun ve karşımıza gelenleri ezip geçelim. Sonuçta bu bir oyun ve karşılıklı ölüp öldürmek var. Ölürken de zevk almasını bildiğimiz vakit pk canlılığının sürekli hale gelmesi sağlanacaktır.
2- Solo başlayan oyuncuları sürekli hor görüyoruz. Bizlerden en ufak yardım isteyen solo oyuncuları her zaman dilenci olarak düşünüyoruz. Aşağılıyoruz, azarlıyoruz, hatta yeri geliyor istediklerinden ötürü argo kelimeler kullanarak oyuna tutunmasına engel oluyoruz.
3- Genellikle eventlarda partylerimiz eksik olsa dahi ( solo atackerlar hariç ) özellikle tp mage ve priestleri mevcut partylerimize almıyoruz. Alsak dahi yaptığı en küçük hatalarda vs. aşağılıyor partyden atıyor hatta üzerine kavga ederek bizlere düşman olmasını sağlıyoruz. Biliyoruz ki solo priest ve tp mageler bu serverda en çok birlik beraberlik içerisinde oynama ve random party ihtiyacı olan kişilerdir. Örneğin; bir priest alıyoruz partye adam fp takmış diye eleştiriyor partyden atıyoruz. Bizler sürekli atacker oynayan kişiler olarak, bir düşünelim. Hangi bir gün boş zamanımızda gidipte destruction kasıp bankamızda hazır tutuyoruz ? Bu solo oynayan arkadaşımıza destruction seti tavsiye edip mevcut elimizde bulunan hazır seti kendisine versek ne kadar yararlı olur ? Evet oyunda 5-10 dk kaybetmiş olabiliriz. Fakat buna karşılık bir priest değil, bir insan kazanacağımızı hesap etmemiz gerekiyor.
4- Event harici solo playerlar ile random partyler kurulsa dahi adamın scsi yok buf alıyor vs. gibi olayları sorun ederek partyden atıyor veya biz çıkıp kendi bir kac arkadas ile takılmaya devam ediyoruz.Evet sc'siz pk veya bowl dönme fikrine bende kısmen karşıyım fakat solo playerin oyun içi farm seviyesi ekip ile oynayan, belirli bir tanıdık kitlesi olan insanlarla kesinlikle aynı değil. Bu konuda o kişiyi mazur görüp gerektiğinde sc'si basılması veya buf ile oynamasına göz yumulması, onunda oyundan zevk almasını sağlayacaktır. Ve servera daha çok tutunması bu gibi davranışlardan sonra mümkün olacaktır.
5- Serverda bulunan ekipler arası iletişim kopukluğu en üst seviyede. Rekabet saygı, sevgi çerçevesinde olduğunda tadından yenmez şahsi görüşüm. Her ne kadar oyun içi rakipte olsak birbirleri ile çok azda olsa muhabbet kurabilmemiz gerekiyor. Sonucu çıkara dayanmadan kurulan muhabbetlere reel hayatta ne kadar ihtiyacımız var ise şu oyun içerisindede o kadar ihtiyacımız var. Bu ihtiyaç birbirine muhtaç olmak değil tamamen 1. maddede belirtmiş olduğum Pk canlılığını sağlamak adına gerekli.
6- Bizlerden sonra başlayan oyuncular gerek DM slotları olsun, gerek blood seeker vs. gibi slotlarda farm yapmaya çalışırken onlara sürekli baskın yaparak içlerinde olan oyuna tutunma heveslerini net şekilde kırıyoruz. Tabii ki diyebilirsiniz cz de her slot basılır vs. pk döner. Haklısınız bir yandan fakat şunuda düşünmeliyiz. Bu slotlara baskın yapmamızın tek sebebi bowlda yeterli pk dönmemesidir. Yine 1. maddede ki eksiklik bu konuyuda doğrudan etkiliyor. Sonuç olarak solo player zaten yeni başlamış 3-5 farm yapmaya çalışırken soğuyor ve çıkıp gidiyor. 70 Cap gelmiş solo player 65 Character Scroll basmış sen full itemsin ama fp li adamları basıp kesip ego tatmin ediyorsun. Ego tatmin etmek kısmı tartışılabilir ama o adama müsade etsen 3 gün sonra bowlda pk atacak. Buda pk devamlılığını sağlayacak. İnce bir detay ama kesinlikle süreklilik adına yapılmaması gereken bir durum.
7- Mage ekipler.. Server başlangıcı 10 mage team var ise 65 level gelmesi ile birlikte bu sayı 3-4e düşmekte.. Haklı olarak 65 level geldikten sonra mageler biraz biraz oyundan düşsede o döneme kadar gb ve item anlamında hiçbir masrafı neredeyse olmayan magelerin devamında melee basıp devam etmesi veya solo mage oynayan o kadar fazla oyuncu var iken yeniden yapılanmaya gidip hem solo oyuncuları oyuna tutundurmak adına, hemde pk canlılığını devam ettirmek adına bir oluşum yaratmaları gerekmektedir. Bu husus çok önemli olmakla birlikte, serverin canlılığını kaybetmesinin en büyük sebebidir.
8- Sadece eventlarda boy göstermek.. Birçok kişi kesinlikle çoğu şeyden feragat edip bu oyunu oynuyor. Evet zaman sıkıntısı olan insanlar kesinlikle oluyor ve genellikle event saatlerini takip ederek eventlarda oyunda bulunup, geri kalan zamanları moradon vs. afk şekilde geçiriyorlar. Bu olayın önüne nasıl geçilir bilmiyorum ama, aktif oynamaya çalışan solo player olsun, veya ekipler olsun bu canlılığın az olması herkesi oyundan soğutuyor. Bence bu sorununda asıl kaynağı Random partylerin serverda çok az kurulması.
Nacizane fikirlerim bunlardır. Tartışmaya açıktır. Kimse çok bilmiş değildir. Önerdiğim ve yaptığım öz eleştiridir. Eleştiriler önce şahsıma sonra oynayan tüm oyuncularadır ve kesinlikle polemik yaratmak adına değildir.
Saygılarımla..
KILICARSLAN - Reşat